26 lipca 2014

Po co mi właściwie SEO copywriting?

SEO stało się modne i jest to niezaprzeczalny fakt. Kiedy sprawdzimy ilość wyszukiwań na tę frazę w Google, czarno na białym widać, że jest to bardzo popularny temat i coraz więcej firm interesuje się pozycjonowaniem swojej strony internetowej.

Niestety bardzo niewielu przedsiębiorców wie o tym, że po ostatnich aktualizacjach algorytmów Google, sytuacja w internetowej rzeczywistości uległa drastycznym zmianom.

Co się stało z SEO?

2013 rok był przełomowy dla SEO. Ostatnia aktualizacja algorytmu Google, pod nazwą Pingwin 2.1, sprawiła, że techniczne SEO znacznie straciło na wartości. Google postanowiło w końcu ukrócić praktyki, polegające na sztucznym podpinaniu zewnętrznych linków pod strony internetowe i zdobywaniu na tej podstawie pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Strony, które bazowały na słabej jakości linkach, niepowiązanych tematycznie z ich działalnością albo pochodzących ze słabej jakości stron, popadły w niełaskę Google.

Statystyki podają, że od 25 do 35% polskich stron internetowych, po aktualizacji Pingwina, spadło o kilkadziesiąt pozycji w Google . Biorąc pod uwagę fakt, że w przypadku Google liczy się obecność wyłącznie na pierwszej stronie wyszukiwarki, dla wielu biznesów był to wyrok śmierci.

SEO Copywriting i Panda

Jednak to nie koniec rewolucji. Gwoździem do trumny dla wielu pozostałych firm okazała się druga aktualizacja algorytmu Google, o wdzięcznej nazwie Panda, która została wprowadzona na początku 2013 roku. Panda jest ściśle powiązana z SEO copywritingiem, ponieważ w przeciwieństwie do Pingwina, odpowiada za unikalny content on-site , czyli jakość i unikalność tekstów znajdujących się na stronach internetowych.

Niestety w Polsce bardzo mała ilość firm przywiązuje wagę do jakości tekstów widniejących na swoich stronach internetowych. Przedsiębiorcy wychodzą z założenia, że wystarczy stworzyć jedną wersję strony internetowej, zlecić jej pozycjonowanie agencji SEO i już mogą odcinać kupony od setek użytkowników, znajdujących ich firmę w sieci.

Najnowsza aktualizacja Pandy skutecznie wyprowadziła ich z tego błędu, „nagradzając” kolejnymi spadkami w wynikach wyszukiwania i zmuszając do poszukiwania nowych rozwiązań w zakresie pozycjonowania.

Po co mi SEO Copywriting?

SEO copywriting to zupełnie nowy sposób pozycjonowania, skoncentrowany na tworzeniu atrakcyjnych treści, zoptymalizowanych pod kątem algorytmów Google.

Oznacza to, że odpowiednio przygotowany tekst, jest w stanie nie tylko przyciągnąć uwagę Twojego potencjalnego Klienta albo skłonić go do zakupu, ale przede wszystkim ma pomóc w odnalezieniu Twojej strony internetowej w otchłani Google. Nie od dzisiaj przecież wiadomo, że nawet najlepszej jakości tekst nie zdziała zbyt wiele, jeśli nie zostanie przeczytany, prawda?

Kolejną zaletą SEO copywritingu jest to, że w porównaniu do tradycyjnych metod pozycjonowania, jest on znacznie tańszy i oprócz zwiększania ruchu na stronie, buduje profesjonalny wizerunek Twojej firmy.

SEO Copywriting i Koliber

Google ma już kolejne plany dotyczące zmian w wynikach wyszukiwania. Owe plany noszą sympatyczną nazwę Koliber i jeszcze bardziej podnoszą znaczenie SEO copywritingu. Koliber jest nowym algorytmem, wdrożonym w listopadzie 2013 roku przez firmę z Mountain View, który odpowiada za szybkość i jakość wyszukiwania.

Dlaczego jest on tak ważny z biznesowego punktu widzenia?

Ponieważ odpowiada za dwie najważniejsze kwestie jeżeli chodzi o generowanie ruchu na stronie internetowej: jakość otrzymywanych wyników oraz long-tail, czyli tzw. długi ogon.

Wszystkie prowadzone badania zgodnie pokazują, że największa ilość odwiedzin stron internetowych, pochodzi właśnie z długiego ogona. Co więcej, ten rodzaj odwiedzin ma znacznie większą wartość, ponieważ ruch jest mocniej stargetowany. Oznacza to, że tekst odnajdowany przez internautów, jest znacznie lepiej dopasowany do ich potrzeb i częściej przekłada się na ich decyzje zakupowe.

SEO Copywriting i przyszłość

Polskojęzyczna wersja internetu, obok wersji rosyjskiej i tureckiej, jest najbardziej zaśmieconą przestrzenią jeżeli chodzi o Google. Dlatego regularne tworzenie tekstów wysokiej jakości jest nie lada okazją dla firm, które chcą wyróżnić się na tle swojej konkurencji i zdobyć nad nią przewagę.

Bez względu na branżę, w której działasz, już teraz warto pomyśleć o modernizacji Twojej strony internetowej, w taki sposób, aby stała się ona bardziej atrakcyjna dla Google. Jest to najlepszy moment, ponieważ większość firm nadal jest przekonana o skuteczności działania starych metod i jeżeli zaczniesz działać już teraz, zostawisz je daleko w tyle.

Pomyśl. Może warto odświeżyć treść na stronie głównej? Albo dodać kilka podstron z większą ilością tekstu?

A może najlepszym rozwiązaniem, w Twoim przypadku, będzie założenie firmowego bloga , dzięki któremu oszczędzisz wydatki na pozycjonowanie, zbudujesz sobie w branży wizerunek eksperta i przyciągniesz osoby prawdziwie zainteresowane Twoim produktem?

Bez względu na rozwiązanie, które wybierzesz, pamiętaj, że SEO copywriting daje Ci bardzo szerokie możliwości i jeśli tylko będziesz używać ich z rozwagą, możesz osiągnąć naprawdę spektakularne efekty.

Karol Gajda

O autorze

Karol Gajda - człowiek, który nadaje słowom wartość. Zakochany w historiach copywriter i pasjonat content marketingu. Autor kilku e-booków i bloga, którego właśnie czytasz. Pracował z takimi firmami jak Philips, Orlen czy Douglas. Doświadczenia zdobyte w tamtym okresie, przekłada obecnie na realizowanie celów małych i średnich firm. Na co dzień pisze teksty, prowadzi kampanie reklamowe i doradza. Kocha Helveticę, dobrą książkę i...wszystkie techniki sprzedaży.

Artykuły, które powinny Ci się spodobać.