27 marca 2015

Czym jest Content Marketing?

Content marketing

Na pewno słyszałeś już o content marketingu, prawda?

To ostatnimi czasy bardzo popularny termin. Jednak, jak to bywa z każdym nowym zjawiskiem – dużo osób o nim mówi, jednak niewiele tak naprawdę wie, co właściwie oznacza ten termin.

Czym jest content marketing?

Content marketing to nic innego jak marketing treści. Jest to rodzaj marketingu, który opiera się na tworzeniu wartościowych treści, interesujących dla potencjalnych Klientów marki.

Strategicznym założeniem content marketingu jest fakt, że większość odbiorców jest zmęczona tradycyjnymi, agresywnymi formami reklamy.

I nie jest to bezpodstawne założenie.

Badania przeprowadzone przez pokazują, że statystyczny Kowalski jest codziennie atakowany ponad 300 różnymi reklamami i ma tego serdecznie dosyć.

Dlatego głównym założeniem content marketingu jest to, aby to Klient, szukając wartościowych dla niego treści, sam odnalazł w internecie naszą firmę lub produkt.

Co wchodzi w skład content marketingu?

Content marketing bazuje przede wszystkim na pisaniu tekstów, czyli copywritingu.

Jednak w przeciwieństwie do copywritingu nastawionego na sprzedaż, celem content marketingu nie jest skłonienie czytelnika do podjęcia określonego działania, ale dostarczenie mu pożądanych przez niego informacji.

To strategia długoterminowa, oparta na edukowaniu Klienta,  kreowaniu potrzeb i tworzeniu odpowiednich okazji dla bardziej bezpośrednich form sprzedaży.

Przykładami działań content marketingowych jest pisanie firmowego bloga, przygotowywanie raportów, ebooków oraz innych form o charakterze edukacyjnym i marketingowym.

Jednak content marketing nie kończy się na samym tekście. Zalicza się do niego również tworzenie infografik, filmów wideo oraz wszelkich treści, którymi można dzielić się z potencjalnymi Klientami.

Dlatego jego potencjał jest praktycznie nieograniczony.

Jaką przewagę daje content marketing?

Content marketing łączy w sobie cztery, niezwykle istotne funkcje.

1. Wizerunek

Przede wszystkim buduje wizerunek.Bez względu na to, czy chcesz wypromować się personalnie, czy zależy Ci na zbudowaniu wizerunku Twojej firmy, content marketing jest doskonałym narzędziem do tego celu.

Tworzenie wartościowych treści, interesujących dla potencjalnych Klientów, stawia Cię w pozycji eksperta. Nie tylko udowadnia, że doskonale znasz się na swojej pracy. Pokazuje również, że w przeciwieństwie do 99% firm, chętnie dzielisz się zdobytą wiedzą, bo nie boisz się konkurencji.

2. Zaufanie

Drugim, prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem, jest budowanie zaufania. Wszelkie dostępne badania pokazują, że jako konsumenci, chętniej kupujemy od osób i firm, którym po prostu ufamy.

Znajomość firmy w dzisiejszych czasach już nie wystarcza. Klienci mają znacznie więcej możliwości wyboru i zdecydowanie mniej czasu. Dlatego wybierają te firmy, którym wierzą.

Jeśli mają do wyboru firmę, która strzeże swoich tajemnic jak skarbu templariuszy i taką, która odpowiada na wszystkie ich pytania, zanim jeszcze zdążą je zadać, to wybór jest banalnie prosty, prawda?

3. Edukacja

Wielu Klientów boryka się z różnymi problemami. Jednak bardzo często nie wiedzą, gdzie powinni szukać pomocy. Nie dysponują fachową wiedzą, umożliwiającą im znalezienie odpowiedzi na branżowych forach albo zwyczajnie nie są świadomi tego, że istnieje produkt lub usługa, która potrafi rozwiązać ich problem.

Content marketing w nienachalny i profesjonalny sposób edukuje Klienta i pokazuje mu, co Twoja firma lub produkt może dla niego zrobić. Dzięki temu podnosi świadomość Klientów i idealnie nadaje się do promocji nawet najbardziej skomplikowanych rozwiązań.

4. Pozycjonowanie

Ostatnim czynnikiem jest pozycjonowanie. Ze względu na ciągłe aktualizacje algorytmów Google i odchodzenie od technicznych form pozycjonowania, content marketing jest doskonałym narzędziem, pozwalającym na organiczne zdobywanie linków.

Zamiast płacić tysiące złotych za tworzenie kiepskiej jakości treści i sztuczne linkowania – lepiej zainwestować w jakość. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz pełną kontrolę nad sposobem zdobywania linków i nie musisz obawiać się tego, że wszystkie linki do Twojej strony zostaną usunięte, kiedy zdecydujesz się zakończyć współpracę z firmą SEO.

Dobrej jakości teksty będą podnosić pozycję Twojej strony w Google jeszcze długo po tym, kiedy opublikujesz na niej swój ostatni artykuł.

Karol Gajda

O autorze

Karol Gajda - człowiek, który nadaje słowom wartość. Zakochany w historiach copywriter i pasjonat marketingu. Autor kilku e-booków i bloga, którego właśnie czytasz. Pracował z takimi firmami jak Philips, Orlen czy Douglas. Doświadczenia zdobyte w tamtym okresie, przekłada obecnie na realizowanie celów małych i średnich firm. Na co dzień pisze teksty, prowadzi kampanie reklamowe i doradza. Kocha Helveticę, dobrą książkę i...wszystkie techniki sprzedaży.

Artykuły, które powinny Ci się spodobać.