05 marca 2015

Jak Google Adwords ocaliło budżet małej firmy

Google Adwords
Pozycjonowanie strony internetowej to w przypadku małej firmy bardzo poważny wydatek.

Kluczową sprawą jest dobór fraz kluczowych, na które będzie pozycjonowana strona. Niestety żadna agencja SEO nie jest w stanie zapewnić nas, że wypozycjonowanie strony na określone frazy, przełoży się na konkretne zyski naszej firmy.

W jaki sposób możemy więc  zabezpieczyć się przed wyrzucaniem pieniędzy w błoto i zyskać pewność, że nasza inwestycja zwróci się nam z nawiązką?

Kosztowne początki

Większość umów, przygotowywanych przez agencje SEO, opiewa na minimum 3 frazy kluczowe i okres 12 miesięcy. Biorąc pod uwagę fakt, że pozycjonowanie pojedynczej frazy kosztuje od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie, warto mieć pewność, że nasza inwestycja rzeczywiście się nam opłaci.

Dlatego tak ważną kwestią jest to, aby wybrane przez nas frazy kluczowe, nie tylko generowały ruch na naszej stronie, ale przekładały się bezpośrednio na zyski naszej firmy.

Zapewnienia i przypuszczenia

Bardzo wiele osób wysyła zapytania do agencji SEO z nadzieją na to, że otrzymają od niej wsparcie w zakresie doboru słów kluczowych. Niestety ze względu na małą ilość czasu i dużą ilość zleceń, pomoc w tym zakresie ogranicza się z reguły do podania 2-3 najpopularniejszych słów kluczowych dla danej branży.

Istnieje też druga grupa osób. Te osoby doskonale wiedzą na jakie słowa chcą pozycjonować swoją stronę internetową. Nie opierają swoich przekonań na żadnym narzędziu, jednak mają na tyle silną intuicję, że wiedzą lepiej niż samo Google, które słowa będą generowały największe zyski dla ich firmy.

Zarówno w jednym jak i drugim przypadku, najlepszym rozwiązaniem dla obu stron, jest kampania Google Adwords.

Co daje Google Adwords?

Google Adwords to bardzo rozbudowana platforma. Za pomocą swoich narzędzi pozwala zweryfikować ilość wyszukiwań danego słowa oraz sprawdzić, jak zmienia się zainteresowanie nim na przestrzeni czasu. Jednak najważniejszą jej funkcją jest to, że umożliwia sprawdzenie skuteczności wybranych przez nas słów kluczowych w praktyce.

Słowa, które nam osobiście wydają się najlepsze albo są najczęściej wyszukiwane w Google, wcale nie muszą być tymi właściwymi. Mogą generować ruch na naszej stronie internetowej, ale niekoniecznie muszą przekładać się na nasze zyski.

Może się bowiem okazać, że osoby wpisujące dane słowo w Google, wcale nie są zainteresowane zakupem naszych produktów czy usług. Chcą o nich jedynie poczytać albo wpisują daną frazę w Google, mając na myśli zupełnie co innego.

Kampania Google Adwords pozwala w takich przypadkach powiedzieć „sprawdzam” i w zależności od konwersji, jaką otrzymujemy z danego słowa kluczowego, inwestować w nie pieniądze, albo nie.

Jak wykorzystać kampanię Google Adwords?

Zanim zlecisz komuś pozycjonowanie Twojej strony internetowej, upewnij się najpierw, że frazy, które wybrałeś, są tymi właściwymi. Nie zakładaj, że najwięcej Klientów przyniosą Ci najpopularniejsze frazy. Nie zakładaj również, że długie, mocno dopasowane frazy, nie spełnią swojej funkcji.

Zamiast zastanawiać się nad tym, które z nich są skuteczniejsze, wybierz po prostu kilka najlepiej prognozujących fraz, przygotuj kampanię Google Adwords i zwyczajnie to sprawdź. Gwarantuję, że taka strategia na pewno Ci się opłaci.

Karol Gajda

O autorze

Karol Gajda - człowiek, który nadaje słowom wartość. Zakochany w historiach copywriter i pasjonat marketingu. Autor kilku e-booków i bloga, którego właśnie czytasz. Pracował z takimi firmami jak Philips, Orlen czy Douglas. Doświadczenia zdobyte w tamtym okresie, przekłada obecnie na realizowanie celów małych i średnich firm. Na co dzień pisze teksty, prowadzi kampanie reklamowe i doradza. Kocha Helveticę, dobrą książkę i...wszystkie techniki sprzedaży.

Artykuły, które powinny Ci się spodobać.